Sunday, November 15, 2009

SEREMBAN 28 Jun – Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) negeri akan menganjurkan Ekspo Industri Asas Tani 2009 (EIAT NS) dalam usaha mempromosikan produk pertanian negeri, di Dataran Senawang, di sini bermula 3 hingga 5 Julai ini.


Pengarah FAMA negeri, Abdul Rahman Sulaiman berkata, program itu juga bertujuan memberi peluang kepada para usahawan industri asas tani khususnya yang kecil dan sederhana untuk memasarkan produk mereka.


“Penganjuran ekspo ini juga diharapkan mampu meningkatkan sokongan terhadap kempen Belilah Barangan Buatan Malaysia di samping merangsang aktiviti ekonomi setempat,” katanya di sini hari ini.


Beliau menambah, selain jualan pelbagai produk asas tani, buah-buahan dan landskap, pelbagai aktiviti menarik turut diatur bagi memeriahkan program terbabit.


“Sebanyak 64 buah gerai jualan diwujudkan yang melibatkan 61 usahawan dan syarikat. Selain itu acara lain yang menanti pengunjung adalah cabutan nombor bertuah, senamrobik, persembahan artis, pameran auto dan pelbagai pertandingan.


“Turut disediakan kaunter khidmat pelanggan oleh jabatan dan agensi kerajaan untuk orang ramai mendapatkan informasi berkaitan perkhidmatan yang diberikan atau mengemukakan sebarang aduan,” katanya.


Program tersebut dijadual akan dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd. Johari Baharum pada pukul 4 petang, 3 Julai ini.

No comments: