Sunday, November 15, 2009

dn_17.1


Abdul Shukor Abdul Jabbar (tengah) bergambar bersama peserta seluruh negara yang menyertai Bengkel Usahawan Bersama Mega di Country Heights, Kajang baru-baru ini.KAJANG 22 Jun – Bengkel Usahawan Bersama Mega anjuran Utusan Malaysia dan Pusat Latihan AgroBank (Abadi) serta perunding pertanian tempatan, May Consult diteruskan lagi.


Siri terbaru bengkel khusus untuk pembaca Utusan Malaysia itu diadakan pada Jumaat hingga Ahad lalu di Country Height di sini.


Sebanyak 30 peserta dari seluruh negara tidak melepaskan peluang untuk mengetahui kaedah terbaik penggunaan sistem pengairan baja dan air secara serentak khususnya untuk pokok cili.


Antara topik yang dibincangkan ialah Pengenalan Teknologi Fertigasi, Sistem Pengairan Fertigasi, Penanaman Secara Fertigasi, Kawalan Musuh Tanaman dan Latihan Perniagaan.


Menurut Pengurus Abadi, Abdul Shukor Abdul Jabbar, pihaknya akan meneruskan bengkel itu berikutan disebabkan permintaan yang amat menggalakkan.


“Sungguhpun peserta dihadkan kepada jumlah yang kecil, kita akan memastikan orang ramai tidak terlepas peluang mengikutinya.


“Harapan beliau ialah semua peserta yang telah mengikuti bengkel ini dapat memulakan projek fertigasi ini,” katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.


Bagi peserta yang sudah memulakan projek, May Consult akan memberi perkhidmatan nasihat dan pemantauan dari semasa ke semasa.


Selepas ini, pihaknya akan menganjurkan Bengkel Usahawan Kambing dari 26 hingga 29 Jun ini di Ladang Syamille Farm Sdn. Bhd. di Kuala Kangsar, Perak.


Bayaran sebanyak RM150 dikenakan kepada setiap peserta meliputi penginapan, makan minum, pengangkutan di tapak amali dan sijil penyertaan.


Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut boleh dibuat dengan menghubungi urus setia bengkel di talian 012-3682263 (Sarah)

No comments: