Tuesday, January 20, 2009

Promosi produk asas haiwan dapat sambutan

FAUZIAH Embong (kiri) menunjukkan kebolehan menyediakan masakan pada Promosi Produk Industri Asas Haiwan di Johor Bahru, kelmarin.


JOHOR BAHRU 28 Dis. - Program Promosi Produk Industri Asas Haiwan anjuran Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) dan Jabatan Perkhidmatan Veterinar negeri yang diadakan di Larkin di sini mendapat sambutan menggalakkan.


Kira-kira 500 orang mengunjungi program itu yang menyediakan pelbagai produk industri asas haiwan terutamanya juadah makanan.


Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Johor, Datin Dr. Fauziah Embong berkata, promosi itu disertai kira-kira 30 peserta dan ia telah dimulakan sejak 2006.


“Sejak dimulakan pada 2006, kerajaan telah memperuntukkan RM250,000 untuk Program Industri Asas Haiwan termasuk bagi promosi kali ini.


“Selain itu, peruntukan tersebut juga adalah untuk pembangunan prasarana, kursus, pembungkusan serta label dan perolehan mesin serta peralatan,” katanya.


Beliau berkata demikian selepas merasmikan program promosi itu di tapak Pasar Tani Mega di Larkin, di sini semalam. Turut hadir Pengarah FAMA negeri, Abdul Rahman Sulaiman.


Pada program itu, orang ramai berpeluang membeli pelbagai produk industri asas haiwan pada harga promosi.


Antara produk yang ditawarkan adalah serunding daging, sate, kebab, murtabak, bebola daging, ayam, puyuh dan baja kompos.


Sementara itu, Abdul Rahman berkata, promosi tersebut diadakan di seluruh negara secara berperingkat-berperingkat bertujuan membantu usahawan tempatan mempromosikan produk mereka.

No comments: