Saturday, January 30, 2010

Rahsia kecantikan daripada sarang burung

Bagi pelanggan yang memilih rawatan muka awet muda, sarang burung layang-layang bercampur kolagen merupakan bahan utama yang digunakan dalam rawatan ini. Rawatan ini menjadikan kulit lebih sihat, berseri, memperbaiki struktur kulit yang telah rosak dan melindungi dari dalam dan luar.


Kebaikan yang terdapat pada sarang burung layang-layang amat menakjubkan. Sarang burung layang-layang emas Beaubelle’s diperoleh daripada bahan pertama yang dikeluarkan oleh burung tersebut. Ia berkualiti tinggi dan mempunyai sedikit bahan asing.


Bahan nutrisi utama yang terdapat di dalamnya ialah karbohidrat, glycoprotein, kalsium, fosforus, zat besi, iodin dan vitamin yang menyegar, memperbaiki dan mencantikkan tubuh. Beliau amat kesal dan sedih apabila kambing tersebut dipulangkan.


Bagi mengatasi masalah tersebut, kambing tersebut disuntik dengan vaksin anticacing, Ivomax dan kemudiannya beliau menyapu minyak hitam pada bahagian yang dijangkiti. Jangkitan kurap pada kulit kambing tersebut didapati tanggal selepas tempoh dua minggu dan selepas tempoh sebulan, bulu sudah mula tumbuh kembali


Kaedah ini dikatakan sangat efektif dan beliau turut memberitahu bahawa kos rawatan yang dibelanjakan hanya pada sekitar RM300 ke RM400 sebulan untuk seluruh ternakannya. Pernah suatu ketika beliau mengalami pengalaman pahit apabila 40 ekor kambing ternakannya mati akibat serangan cirit-birit ekoran masalah banjir.


Keistimewaan penternak kambing ini ialah dia boleh mengenali setiap kambing ternakannya dari segi usia dan dari baka mana terhasil walaupun kesemua kambing tersebut kelihatan agak serupa. Itu antara kelebihan beliau walaupun hanya mengunjungi ladang ternakannya pada hujung minggu kerana sibuk dengan urusan pejabatnya.


Beliau bersama-sama tiga orang pekerjanya membuktikan bahawa kesabaran perlu disematkan sekiranya ingin berjaya dalam bidang pengusahaan ternakan ini selain faktor minat dan pengetahuan asas yang secukupnya.


Bagi sesiapa yang berminat serta ingin mendapatkan khidmat nasihat boleh menghubungi Hamidon Tambih di talian 019-2304735.

1 comment:

Anonymous said...

Ini tentang sarang burung atau kambing?